عادت ساده‌ای که خطر سرطان مری را بیشتر می‌کند

۲۰ مرداد ۱۴۰۵ | ۰۲:۵۷
2820
1
0
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش همشهری آنلاین، اکرم پورشمس،رئیس مرکز تحقیقات سرطان‌های گوارشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به یافته‌های کلیدی «مطالعه فراگیر کوهورت گلستان»، گفت: این مطالعه در مقیاس جهانی بی‌نظیر است.

وی افزود: در این طرح، دمای مصرف چای بیش از ۵۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان به صورت دقیق و علمی اندازه‌گیری شد.

عادت ساده‌ای که خطر سرطان مری را بیشتر می‌کند

پورشمس گفت: ما در این پژوهش از مراجعین خواستیم چای را دقیقاً با همان شرایط، ظرف و غلظتی که روزانه مصرف می‌کنند، تهیه کنند. سپس، در حالی که فرد مشغول نوشیدن بود، دمای چای در ظرف شاهد با استفاده از دماسنج‌های دیجیتال استاندارد سازمان بهداشت جهانی اندازه‌گیری شد.

وی با عنوان این مطلب که نوشیدن چای با دمای بیشتر از ۶۵ درجه عامل سرطان مری است، اظهار داشت: چای را بعد از سه دقیقه بنوشید که دمای آن افتاده باشد.

پورشمس، در عین حال به فواید نوشیدن ۳ تا ۶ استکان چای در طول روز اشاره کرد.

source

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *